a baby patient in the office

copy highlighting slash
Dzień dobry!

Nazywam się Magdalena Pyra,
jestem neurologopedą psychologiem
prowadzącym gabinet
na warszawskim Bemowie
oraz online.

Razem z innymi specjalistami - logopedami i psychologami, oferujemy usługi neurologopedyczne, logopedyczne i psychologiczne osobom w każdym wieku. Zachęcam do zapoznania się z ofertą i wartościami, jakimi kierujemy się w naszej pracy z Pacjentami.

a decorative element - white background

Wykształcenie i szkolenia
a decorative element

Wykształcenie
    Szkoła Psychoterapii w nurcie poznawczo - behawioralnym: 4-letnie szkolenie; w toku (Akademia Motywacji i Edukacji w Warszawie);
    Psychologia (specjalność: psychologia kliniczna): pięcioletnie studia magisterskie (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie);
    Logopedia (z pedagogiką specjalną): trzyletnie studia licencjackie + dwuletnie studia magisterskie (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie);
    Neurologopedia: studia podyplomowe (Uczelnia Łazarskiego w Warszawie).
Kursy i szkolenia:
    Stymulacja traktu ustno - twarzowego;
    Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej;
    Picture Exchange Communication System (PECS);
    Trening Umiejętności Społecznych w pracy z uczniem o Specjalnych Potrzebach Edukacyjnych;
    GORA - Gesty Obrazujące Ruchy Artykulatorów;
    Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej;
    Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych. Diagnoza, metody terapii;
    Trening Zastępowania Agresji ukończony Certyfikatem Trenerskim;
    Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC);
    K-Taping w logopedii (K-Taping International Academy; Roger Ehrenreich);
    Techniki Stosowanej Analizy Zachowania (SAZ) w pracy z uczniem o Specjalnych Potrzebach Edukacyjnych;
    Diagnoza Małych Dzieci (Synapsis);
    Bajkoterapia - zostań bajkoterapeutą;
    Narzędzie M-CHAT-R;
    Podstawa programowa w kształceniu specjalnym;
    Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju;
    Podstawy Diagnozy i Terapii Autyzmu;
    Diety eliminacyjne u dzieci z autyzmem.
Doświadczenie zawodowe (poza moim gabinetem):
    5 lat pracy w Szkole Specjalnej na stanowisku logopedy;
    Kilkuletnia praca w prywatnych poradniach, zakładach opieki zdrowotnej na stanowisku logopedy i psychologa;
    Praca w przedszkolu terapeutycznym na stanowisku logopedy;
    Praca terapeutyczna podczas turnusów rehabilitacyjnych dla Dzieci z Wadą Słuchu;
    Staż psychologiczny w Klinice Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie.
a decorative element
a portrait photo of Magdalena Pyra

Poznaj nasz zespół
copy highlighting slashes

Wśród naszych specjalistów są zarówno psychologowie, logopedzi, neurologopedzi, jak i osoby posiadające kompetencje ze wszystkich tych dziedzin. Często konsultujemy w zespole różne sytuacje i przypadki, żeby oferowana pomoc była jak najtrafniejsza. Zespół regularnie się rozrasta, dzięki czemu możemy prowadzić terapie ze wszystkimi chętnymi osobami.
Zachęcam do zapoznania się z prezentacjami specjalistów przyjmujących w naszym gabinecie:

pink field with copy 'Zespół logopedyczny'
pink field with copy 'Zespół psychologiczny'
a desk in the office

copy highlighting slash
Krótka historia gabinetu

Gabinet powstał w sierpniu 2019 roku

Kiedy go otwierałam, miałam na celu stworzenie miejsca, w którym Pacjenci otrzymają fachowe i profesjonalne wsparcie, jak również będą czuli się dobrze i komfortowo. Zależało mi, by wracali do Niego z radością. Okazało się, że takie podejście odpowiada na potrzeby Pacjentów - już po kilku miesiącach zdecydowałam się na zatrudnienie kolejnej specjalistyki, by móc zaoferować konsultacje i terapie wszystkim zainteresowanym.

Mimo pandemii i trudności z nią związanymi, np. przeprowadzaniem osobistych spotkań, Pacjenci chętnie korzystali z naszych usług, dlatego w 2021 roku zdecydowałam się zatrudnić kolejne osoby i przenieść gabinet do większego lokalu. Adres pozostał niemal bez zmian, gdyż oba miejsca znajdują się w tym samym budynku, jednak obecnie w gabinecie znajdują się 3 pomieszczenia pozwalające na komfortową pracę z większą liczbą Pacjentów jednocześnie.

W związku z dużym zapotrzebowaniem na wsparcie psychologiczne i logopedyczne także w formie zdalnej postanowiłam znacząco rozszerzyć działalność o usługi online. Biorąc też pod uwagę różnorodność grona Osób korzystających z naszych usług uznałam to za właściwą drogę. Z naszego wsparcia często korzystają Rodzice, Nastolatkowie, Dorośli mieszkający za granicą. Mając na uwadze praktyczność w dostępie do tego rodzaju usług, na korzystanie z nich decyduje się także wiele Osób mieszkających w pobliżu. To wygodna forma, która pozwala na skorzystanie ze wsparcia terapeutycznego choćby w przerwie w pracy czy podczas urlopu. W zakresie psychoterapii Dorosłych jedyną formą usług oferowaną przez gabinet są spotkania online. Pozostałe rodzaje terapii oferujemy w obu formach - zdalnej i stacjonarnej.

copy highlighting slash
Do kogo adresujemy nasze usługi?

Nasza oferta skierowana jest
do osób w każdym wieku
doświadczających trudności logopedycznych i / lub psychologicznych.
Prowadzimy terapie w formie
online i stacjonarnej.

W formie STACJONARNEJ w przypadku osób dorosłych zazwyczaj prowadzimy terapię Pacjentów z wadami wymowy związanymi z dysfunkcjami aparatu artykulacyjnego, albo po udarach, z afazją. Do dzieci i młodzieży kierujemy usługi zarówno logopedyczne, jak i psychologiczne - szczególnie u najmłodszych, holistyczne spojrzenie na niektóre trudności może okazać się najbardziej skuteczne, gdyż pozwala zarówno na trafniejszą diagnozę, jak i na skuteczniejszą terapię - przykładowo, opóźnionemu rozwojowi mowy mogą towarzyszyć trudności w zachowaniu, dlatego warto odpowiadać na wszystkie objawy, które niekoniecznie są tylko logopedyczne albo tylko psychologiczne. W przypadku niemowląt zajmujemy się terapią trudności np. z karmieniem, ślinieniem.
Oferta ONLINE adresowana jest do osób szukających wsparcia psychologicznego i logopedycznego. W zakresie psychologicznym i psychoterapeutycznym w formie zdalnej współpracujemy z Nastolatkami i Osobami Dorosłymi. Do skorzystania z tej oferty zapraszamy również Rodziców mających potrzebę skonsultowania trudności swojego Dziecka, poszukujących wsparcia w kwestiach wychowawczych. Istnieje również możliwość połączenia obu form kontaktu podczas konsultacji: pierwsza część (spotkanie z Rodzicem / Rodzicami) w formie zdanej i druga część (spotkanie z Dzieckiem) w formie stacjonarnej.
W zakresie wsparcia logopedycznego ofertę ONLINE kierujemy do Dorosłych oraz Nastolatków i Dzieci, w przypadku których efektywność terapii w formie zdalnej będzie równie wysoka, jak w przypadku spotkań stacjonarnych. Ze względu na specyfikę terapii logopedycznej decyzję o możliwości jej prowadzenia w formie online z Dziećmi pomaga podjąć terapeuta (jeśli jego zdaniem możliwości wsparcia w takiej formie będą ograniczone przekaże on taką informację Rodzicowi).
Poznaj pełen zakres usług logopedycznych (stacjonarnie i online) oraz psychologicznych (stacjonarnie i online).
a child working with a therapist
a decorative element - white background

Wartości, którymi się kierujemy
copy highlighting slashes
copy highlighting slashes

a child working with a therapist
1.

Oferowanie wsparcia przez odpowiednio wykształconych specjalistów, posiadających niezbędną wiedzę i doświadczenie, nieustająco rozwijających swoje kompetencje i aktualizujących wiedzę, by korzystać z najnowszych odkryć i obowiązujących wskazań naukowych - jest to najbardziej oczywista wartość, którą, mam nadzieję, wyznaje i realizuje się we wszystkich tego typu gabinetach. Zakres oferowanych usług odnosi się do tak ważnych i delikatnych aspektów życia, że najwyższa jakość pracy terapeutycznej musi być oczywistością.

a child working with a therapist
2.

Za równie ważne, co profesjonalna i rzetelna diagnoza oraz terapia, uważamy przyjazną atmosferę i indywidualne podejście do Pacjenta. Oznacza to, że w swojej pracy terapeutycznej skupiamy się nie tylko na diagnozie, ale na funkcjonowaniu Osoby, mocnych i słabych stronach, upodobaniach, tym, co uważa za ważne i motywujące. Uważnie obserwujemy efekty terapii, by na przyszłych spotkaniach korzystać z takich metod, które okazują się najbardziej skuteczne i zachęcające do pracy dla tego konkretnego Pacjenta. Szczególnie przy najmłodszych, ale oczywiście nie tylko, ma to kluczowe znaczenie: nie “zmuszamy” Pacjenta do pracy, której nie lubi, gdyż taka współpraca nie byłaby owocna - zamiast tego dopasowujemy metody terapeutyczne do upodobań Pacjenta i proponujemy Mu takie formy, które są atrakcyjne i motywujące. Dzięki temu Pacjenci przychodzą na spotkania z radością, a efekty terapii są zmaksymalizowane. Nieraz zdarza się, że dla małych Pacjentów jesteśmy kolejnym już gabinetem, ponieważ w poprzednich nie “dogadywali” się z pracującymi tam terapeutami, nie lubili ich odwiedzać - a na spotkania z nami przychodzą chętnie.

a child working with a therapist
3.

Co szczególnie doceniają dorośli Pacjenci lub Rodzice małych Pacjentów, dbamy o przekazywanie adekwatnych informacji. Z jednej strony oznacza to np. rzetelne i dokładne wyjaśnienie sytuacji Pacjenta, charakteru jego trudności, możliwych rozwiązań, planu terapii, przekazanie wskazówek do samodzielnej pracy, wyczerpujące odpowiedzi na pytania, omówienie przygotowań i postępowania po zabiegach np. podcięcia wędzidła językowego itp. Pacjent jest w empatyczny sposób informowany o wszystkim, co jako terapeuci na jego temat wiemy. Z drugiej jednak strony, nie wyciągamy pochopnych wniosków dotyczących ewentualnych trudności u Pacjenta. Z rozmów z Pacjentami wiemy, że w niektórych placówkach się to niestety zdarza - a jest to zarówno obarczone błędami merytorycznymi, jak i nieetyczne. Przykładowo, o ile wadę wymowy można skutecznie ocenić nawet na pierwszym spotkaniu, o tyle przesłanki dotyczące zaburzeń rozwojowych możemy zauważyć zwykle po przynajmniej dwóch spotkaniach z Dzieckiem i wywiadzie z Rodzicami. Ponadto, w przypadku najmłodszych Pacjentów, prosimy Rodziców o nagranie Dziecka w określonych sytuacjach, i na tej podstawie omawiamy z Rodzicami działania, które mogą potwierdzić albo wykluczyć podejrzenia. Pacjent/jego Rodzice nie są na pierwszym spotkaniu zaskakiwani trudną informacją, tylko w empatyczny, etyczny i partnerski sposób wspólnie podejmujemy określone działania, aby jak najtrafniej zidentyfikować naturę trudności i opracować adekwatny plan terapii.

a child working with a therapist
4.

Holistycznie patrzymy na trudności, których doświadcza Pacjent. W naszym zespole są zarówno psychologowie, logopedzi, neurologopedzi, jak i osoby posiadające kompetencje ze wszystkich tych dziedzin. Szczególnie u dzieci, trudnościom logopedycznym często towarzyszą trudności psychologiczne, dlatego warto odpowiednio “zaopiekować się” każdym z tych obszarów. Często konsultujemy w zespole różne sytuacje i przypadki, żeby oferowana pomoc była jak najtrafniejsza. Ponadto pierwszy kontakt z nami to zazwyczaj rozmowa telefoniczna, już podczas której przeprowadzany jest wstępny 15 - 30-minutowy wywiad - wtedy ustalamy główne obszary do pracy. na tej podstawie Pacjent kierowany jest do terapeuty, który ma najlepsze kompetencje i jest najbardziej adekwatny do pracy z przedstawionymi trudnościami.

a baby patient in the office